Klient sklepu on-line ma prawo zwrócić zakupiony towar w internecie do sprzedawcy bez podawania powodu zwrotu w ciągu 10 dni od daty jego zakupu.
Ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. z dnia 31 marca 2000 r.).
Według art 7 ust 1 wyżej wymienionej ustawy „Konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie 10 dni”.
Na stronie Federacji Konsumentów można znaleźć informację, że koszty odesłania towaru ponosi konsument.
Czego zwrócić nie można:
- przedmiotów zakupionych na licytacji,
- kart abonamentowych ,które zostały aktywowane
- nagrań audialnych i wizualnych oraz zapisanych na nośnikach programów komputerowych po usunięciu ich oryginalnego opakowania,
- produktów, które ulegają zepsuciu (np. artykuły spożywcze o krótkim terminie przydatności),
- prenumeraty prasy,
- produktu wykonanego na indywidualne zamówienie klienta.
Sprzedawca ma prawo odmówić przyjęcia towaru:
- uszkodzonego przez klienta lub noszącego ślady używania,
- po upływie 10 dni od jego otrzymania przez klienta,
- wykonanego na zamówienie lub zmodyfikowanego wg wytycznych klienta,
- w przypadku, gdy paczka dostarczona przez listonosza lub kuriera jest w złym stanie.